נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותככה צריך: BBC מוביל את מהפיכת העיתונאים עם מוגבלות

ככה צריך: BBC מוביל את מהפיכת העיתונאים עם מוגבלות

תאגיד השידור הציבורי בבריטניה מקצה 100 מיליון ליש"ט להגדלת הנוכחות של אנשים עם מוגבלות בתקשורת

גאס אלקסיוס, הכתב של “פורבס” לענייני אנשים עם מוגבלויות, דיווח בהתרגשות אמש (ב’) שבי.בי.סי, תאגיד השידור הציבורי בבריטניה, התחייב להפסיק הדרה של טאלנטים עם מוגבלויות מהטלוויזיה הבריטית, ואף הקצה לשם כך תקציב של 100 מיליון ליש”ט.

התאגיד עצמו מכנה צעד זה “ההשקעה הגדולה ביותר בתעשייה בהכלה והשתלבות בשידור”. המטרה הוגדרה כ”יצירת תוכן שיש בו יותר מגוון והכלה”.

מהו תוכן שיש בו מגוון רב יותר והכלה? הכתב אלקסיוס, שחולה בטרשת נפוצה, מביא כדוגמה דמות נשית של חולה באותה מחלה באופרת הסבון הפופולרית “איסט אנדרס” שמשודרת בבי.בי.סי, עם קהל צופים ענק. אותה דמות התאבדה לאחר מספר שבועות כדי לשים קץ לסבלה ולא להיות לנטל על אחותה. המוות הזה איכזב את אלקסיוס, שראה בו החמצה של הזדמנות לספר סיפור אחר, סטריאוטיפי פחות, קורבני פחות.

המגוון יתבטא גם בכך ששחקנים עם מוגבלויות יגלמו את דמותם של אנשים עם מוגבלויות. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל כיום התעשייה מעדיפה לרוב שחקן מפורסם שאין לו מוגבלות על פני שחקן שלא צריך לתרגל את מאפייני הדמות עם המוגבלות או לערוך תחקיר כדי להבין את קשייה.  

בניין הבי.בי.סי בלונדון

הארגונים החברתיים בירכו על צעד זה. “לעשרים אחוז מאיתנו יש מוגבלות,” אמרה סוּ-מֵי תומפסון, מנכ”לית מדיה טראסט, “ומבין האנשים עם מוגבלות ישנם מומחים בכל תחום מתחומי החיים, אבל לעתים רחוקות תראו אדם עם מוגבלות שמרואיין בחדשות, אלא אם הנושא הוא מוגבלות. אנחנו עדיין, במידה רבה, בלתי נראים בחדשות או בפרסום. זה מזיק להערכה העצמית שלנו, זה משפיע על מעסיקים פוטנציאליים, שלא מספיק מכירים בכישרון של הטאלנטים עם המוגבלויות.

“חשוב להראות על המסך אנשים עם ניסיון חיים שונה, משום שלמדיה יש כוח רב והיא עוזרת לנו להתחבר לסיפורי חיים שאינם שלנו, להיות בנעליו של מישהו, לעבור אתו את מסע חייו, לראות דברים מבעד לעיניו, להבין שמה שמאחד אותנו גדול ממה שמפלג”.

ומה אצלנו? אותה פילוסופיה שמנחה את בי.בי.סי הגדול מנחה גם את הפורטל הצנוע בו מתפרסמת כתבה זו. “שווים” הוא אתר של אנשים עם מוגבלות בישראל ושל כל מי שמתעניין בנושא, והתכנים שבו נכתבים על ידי עיתונאים שיש להם מוגבלות. בסופו של דבר המטרה היא להביא את האנשים שצברו ניסיון ב”שווים” לתפקידים עיתונאיים בכלי התקשורת המרכזיים, לפני המצלמות ומאחוריהן. לא בחסד, בזכות. בזכות הניסיון, החריצות, הכישרון.

אם בי.בי.סי יכול, למה אנחנו לא? ?

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות