נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםכמו רצח נוסף: בן-גביר קרא "מחבלת" לאמו של איאד אלחלאק

כמו רצח נוסף: בן-גביר קרא “מחבלת” לאמו של איאד אלחלאק

תחת החסינות שמגנה עליו, חבר הכנסת תקף מילולית את רנא אלחלאק, שאיבדה את בנה. התירוץ שלא ידע מיהי – לא מתקבל

לעולם לא נדע מה באמת קרה שם, במרדף אחר איאד אלחלאק ובירי בו. יש לנו מידע חלקי על האירוע. לא הכל מצולם, מה שכן צולם נתון לפרשנות וישנן סתירות בעדויות – לפעמים אפילו בעדות של אותה עדה, שהוכרה מאוחר יותר כטראומטית.

אבל על בית המשפט מוטלת המשימה הקשה של ניסוח האמת המשפטית: האם ניתן להרשיע את השוטר שירה בעברות שבהן הואשם, ואתמול (א’) נפתח המשפט שלו.

דבר אחד כבר ברור: מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, קרה דבר שלא אמור לקרות. תחת כנפי חסינותו, שמגנות עליו מרוב הפורענויות שלהן כולנו חשופים מבחינה חוקית, צעק ח”כ איתמר בן-גביר על רנא, אמו של איאד: “לכי מכאן, את מחבלת!”, והיא התמוטטה.

ובכן, ח”כ בן-גביר, רנא הייתה בבית המשפט לא משום שהיא מחבלת, אלא משום שהיא איבדה בן. בדיעבד, מילמלת שלא ידעת מי היא. זה לא הפריע לך לקבוע שהיא “מחבלת”.

תיאמר האמת. היית צריך לדעת מי היא רנא אלחלאק לפני שהגעת להפגין תחת כנפי חסינותך. מותו של איאד תועד בפירוט. רנא מופיעה בצילומים, בכתבות, בסרטונים לזכרו. יש לך עוזרים. מתפקידם היה להסב את תשומת לבך לכך שזוהי אמו של האוטיסט שנורה. של הקורבן. ושגם היא קורבן של המוות הזה, כי היא עדיין לא מצליחה להבין אותו או לקבל אותו. כי היא מתגעגעת אליו. כי היא חיה שוב ושוב את רגעי מותו הנורא, בו לא הייתה היא, אמו, לצדו. להגן עליו, לסוכך עליו בגופה.

המילים האכזריות שלך כלפיה הם רצח שני. בעיניך היא לא “אמא” אלא “טרוריסטית”. אני תוהה אם איאד הוא בעיניך “אוטיסט”, או שהצמדת לו כינוי אחר.

אוטיסט היה בחייו ואוטיסט היה במותו. הוא נורה באלימות שלא מבדילה בין אוטיסט לאוטיסט, בין שהיא קורית במזרח העיר, בהפגנה במאה שערים, או בכל מקום אחר במדינת ישראל ובעולם.

זה כל מה שצריך לדעת, ח”כ בן-גביר. וגם שדרך ארץ תמיד קודמת לפוליטיקה.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות