נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאוטיזםבקרוב: האם כל מלווה בהסעה יוכר כעובד במשרה מלאה?

בקרוב: האם כל מלווה בהסעה יוכר כעובד במשרה מלאה?

סוגיית ההסעים לתלמידי החינוך המיוחד ממשיכה להעסיק את ועדת החינוך של הכנסת, והצעות רבות להעלאת מעמד המלווים עלו לדיון

ח"כ יוסי טייב (ש"ס), יו"ר ועדת החינוך. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח”כ יוסי טייב (ש”ס), יו”ר ועדת החינוך. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחת מהדרישות שנשמעו שלשום (שני) בדיון בוועדת החינוך של הכנסת מפי יו”ר הוועדה, ח”כ יוסי טייב (ש”ס), הייתה בנושא הסעות ושילוב תלמידים עם מוגבלויות במסגרות החינוך. בדיון עצמו התמקדו באזהרות הקשות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה, שהושמעו בעבר על ידי הארגונים האחראיים להסעות ברשויות המקומיות בוועדת הכלכלה בחודש שעבר.

מנהל אגף הסעות במשרד החינוך, שמעון אבני, הדגיש כי: “תקציב ההסעות לילדי החינוך המיוחד עמד בשנה שעברה על כמעט שני מיליארד שקלים, ללא העלות של השלטון המקומי, בשיעור של עוד מיליונים של שקלים”. לטענתו, תקציב ההסעות לחינוך המיוחד חונה במשרד האוצר, וכי מאז שנת 2002 לא ניתנה כל תוספת בנושא זה.

אבני התריע בשנית, והצביע על כך ששנת הלימודים הנוכחית נפתחה עם הרבה בעיות, ואלפי ילדים נשארו בבית בשל חוסר בהסעות. בשנה הבאה, לפי המידע שהוא מקבל מחברות ההסעות והרשויות המקומיות, המצב יהיה גרוע יותר. “אין נהגים, אין מלווים, אין רכבים”, הדגיש. אבני טען כי כסף בלבד לא יפתור את הבעיה, אלא דרושה גם פתיחת כיתות של מסגרות חינוך מיוחד.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“על מי חלה האחריות?”

סוגיית המלוות להסעות עלתה גם על הפרק, כשנציגת השלטון המקומי, מיכל מנקס, טענה כי כל עוד השכר של המלוות לא ישתפר, המצב בשטח לא יהיה טוב יותר. מנקס הצטרפה לקולות בוועדה שקראו להפוך את מקצוע המלווה בהסעות למשרה מלאה, ולא להשאירה כמשרה שעתית בשכר מינימום.

עוד אופציה שהועלתה על ידי נציג משרד החינוך אבני, היא שהורים לילדים עם מוגבלויות יסיעו את ילדיהם בתשלום. הוא ציין כי כבר נעשה פיילוט מול שתי רשויות במודל שהציע, וכי כלל הרשויות בישראל קיבלו הנחיה לתת להורים להסיע את הילדים כבר מהשנה הבאה.

נציגת השלטון המקומי מנקס ציננה את הרוחות וטענה כי יש קושי משפטי בנושא. “אנחנו מאוד בעד, זה פתרון נכון והגיוני, אך השאלה היא על מי חלה האחריות?”, אמרה. “אם השלטון המקומי משלם להורים, אז הוא מעסיק אותם. אין ספק בכלל שהורה או קרוב משפחה זה הדבר האולטימטיבי לילד, אך עדיין יש כאן קושי”.

גוטליב: “לשלב חיילים בהסעות”

ח”כ טלי גוטליב (הליכוד) טענה כי יש הורים שמבקשים להיות מלווים לילדים שלהם, וברשויות שונות לא נותנים להם. “אין דבר כזה תלוי רשות. לא הגיוני שברשות אחת נותנים להורים להיות מלווים וברשות אחרת לא, לא הכל צריך הסדרה”. בעקבות הקושי בהשגת מלוות להסעות, הציעה גוטליב כי ניתן לשלב את בני ובנות השירות הלאומי ואת חיילי צה”ל. “עם כל הכבוד לחיילים שאולי מזיזים דף בשעה במשרד, שיהפכו להיות כמו מורים חיילים. שיהיו כוח עזר לשילוב ילדים בתפקוד גבוהה. זהו כוח אדם זמין שמשולם ממילא”.

עו”ד דקלה סיתי מאיר, יועצת משפטית באיל”ן פנתה לחברי הוועדה ואמרה כי “קידום התקנות של הסעה בטיחותית הוא צו השעה. הגיעה העת לחדול מהסתכלות על התלמיד על פי הסיווג הרפואי שלו או סוג המגבלה, וליישר קו על פי צרכים ושוויון בין מוגבלויות”.

יו”ר הוועדה, ח”כ טייב סיכם ואמר כי “בשבועות הבאים תתרכז הוועדה בתלמידי החינוך המיוחד
והשילוב על כל הכרוך בכך. הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להביא לפנינו, עוד בכנס הזה, תקנות והגדרות לזכאות לליווי וגם הסעה שנייה גמישה. עד תחילת שנת הלימודים הבאה הוועדה מבקשת שמשרד החינוך יפתור את הבעיה עם השלטון המקומי ואת עניין ההורים המסיעים וכמובן לשלם להורים על כך. בנוסף, מבקשת הוועדה שמשרד האוצר ייתן תקציב תוספתי למשרד החינוך”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות