נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםהיה הייתה נמלה קטנה בכלוב שקוף

היה הייתה נמלה קטנה בכלוב שקוף

היא לא הצליחה להתקרב לחברותיה, והן לא הבינו למה. ככל שניסתה, התעצמו הכאב והייאוש. הטור של לי נווה גיא-רון

איור אילוסטרציה: Dall-e

אני צריכה ומרגישה חייבת לספר לכם עוד סיפור על קול. כבר כתבתי על הנושא פעמים רבות בעבר, אבל הרגשתי צורך להעלות אותו שוב, מזווית קצת אחרת. שהרי, לגביי זה כמעט הנושא הכי חשוב. לכן יש לי צורך להרחיב את ההתייחסות שלי אליו, על מנת לנסות להעביר לאחרים את התחושות שהרגשתי, שאני מרגישה, שבטח ארגיש כל חיי.

הסיפור מתחיל בימי ילדותי, בתקופה בה תינוקות לומדים להתבטא, ואחר כך כילדים ממש לדבר. עבורי זו הייתה תקופה לא פשוטה, במהלכה חוויתי תסכול ועצב קשים. ברגעים אחרים הרגשתי בעיקר לבד. חשוב לי לתאר את החוויה האמיתית של הכאב, שקיים בניתוק מהסביבה. לספר על החוויה של חוסר היכולת להביע את עצמך ברגעים של מצוקה, של צורך בקשר, של חשיבות בלהסביר את רצונותייך, את עמדתך, את התייחסותך. וגם דברים פשוטים הרבה יותר, כמו סתם תגובה ספונטנית למתרחש או למה שנאמר על ידי אחרים.

היה הייתה נמלה נטולת מחושים, שהלכה לה לבדה בכלוב שקוף, דוקרני וצפוף. הנמלים האחרות שהיו סביבה ניסו לגשת אל הנמלה כדי ללמד אותה להביע את עצמה, אך הן לא ראו את הכלוב השקוף, המקיף אותה, ולא הבינו מדוע הנמלה איננה מצטרפת אליהן. הן הביאו לה מאכלים וניסו לשחק איתה במשחקים. גם הנמלה ניסתה לשחק עם חברותיה הנמלות, אך בכל פעם שניסתה להתקרב ננעצו בה דוקרני כלובה וכאב עז פילח את גופה. שוב ושוב ניסתה הנמלה להתקרב לחברותיה, וככל שניסתה כך הלך והתעצם הכאב וגבר ייאושה. עד שיום אחד התייאשו הנמלות, שלא הצליחו להבין מדוע הנמלה לא מצטרפת אליהן. הנמלה, שחוותה בדידות וקור שהלכו והתעצמו, הרגישה עצמה הופכת יותר ויותר חריגה ופחות ופחות נמלה.

***************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***************************

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות