נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותשמע שיש מלחמה ועזב מיד את הבית בארה"ב כדי להתנדב בעדי נגב

שמע שיש מלחמה ועזב מיד את הבית בארה”ב כדי להתנדב בעדי נגב

רוני רבינוביץ' (67), בעצמו אבא לילד עם מוגבלות, הגיע לסייע לצוות ולמטופלים בכפר השיקומי בדרום: "השהות כאן מחדשת את האמונה שלי באנושות"

רוני רבינוביץ’ עם אחד הדיירים בעדי נגב נחלת ערן

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

כששמע שבארץ מתחוללת מלחמה, רוני רבינוביץ’ (67), ישראלי לשעבר המתגורר בארה”ב, אבא לילד עם מוגבלות, עזב את הכל והגיע לישראל להתנדב בכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן שבדרום. “אני יודע שאני צריך להיות פה”, הוא מבהיר, “אני מבוגר מדי למילואים, אז ההתנדבות פה, העידוד והתמיכה לצוות ולתושבים, הם השירות הלאומי שלי”.

רבינוביץ’ נולד בפרדס חנה. כבר יותר מ-14 שנים שהוא מגיע בתקופות זמן שונות לעדי נגב לעזור לחברים הקרובים בצוות ולמטופלים. “הרומן” עם אנשי הכפר החל בזמן מבצע “עופרת יצוקה”, וזה היה בכלל במקרה. “בהתחלה תכננתי לסייע בחקלאות ובחליבה, וביקשתי מחבר שגר בארץ שיקשר אותי”, הוא נזכר. “זה לא הסתייע, ואז המליצו לי על התנדבות בכפר עדי נגב וסיפרו ששם זקוקים לסיוע. התפנית הזאת שינתה את חיי. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון”.

כאבא לילד עם צרכים מיוחדים, הוא יודע היטב מה המשמעות של טיפול מסור ואיכותי באוכלוסייה זו. “באמצע המלחמה המדריכים והמטפלים המדהימים האלה עצרו הכל והגיעו לכאן כדי לטפל בדיירים”, הוא אומר. “הם מסכנים את חייהם מדי יום ומשאירים את המשפחה מאחור כדי לדאוג לאוכלוסייה החלשה יותר בחברה. הם יודעים שאם הם לא יעשו את זה, אף אחד לא יעשה את זה. זאת בעיניי ההגדרה של גבורה. חשוב לי מאוד לתמוך בסגל, להעניק להם כוחות לבצע את עבודתם, להראות להם שהם לא לבד ושאחרים רואים אותם ומעריכים את תרומתם”.

רוני ודייר בחצר הכפר. צילום: עדי נגב נחלת ערן

“הוא איש הכרחי בצוות”

רבינוביץ’ הפך כבר מזמן לבן בית אצל הצוות הטיפולי. “הוא איש הכרחי בצוות טיפול החירום בכפר ולא נח עד שהוא מוודא שכל דייר פה בטוח ומוגן”, אומר אחד מהמנהלים במקום.

לדבריו, אחד הדברים שנותנים לו את הדלק לבוא ולתרום זה פסיפס האנשים המגוון שמגיע להתנדב בכפר. “יש כאן יהודים, נוצרים, ערבים, בדואים ודרוזים מכל רחבי הארץ”, הוא מתאר. “הם משאירים את הדעות והרקע שלהם בצד עם הכניסה לפה ועובדים יחד מתוך מטרה משותפת: לעזור לכל דייר ודייר למצות את הפוטנציאל שלו.

“כולם מחוץ לכפר נלחמים זה בזה”, הוא ממשיך, “אבל כאן הם יחידה אחת. עדי נגב נחלת ערן מראה לנו כמה טוב יכול להיות אם נתמקד במה שמאחד אותנו ולא במה שמפריד. אני בעצמי הורה לילד מיוחד, וככזה אני יודע להעריך את הטיפול המסור שהדיירים זוכים לו כאן. אני יודע שהם לא יקבלו טיפול כזה בשום מקום אחר בעולם. השהות בכפר מחדשת את האמונה שלי באנושות ומטעינה את נשמתי. אין שום מקום אחר בעולם שהייתי מעדיף להיות בו, לא משנה מה הנסיבות”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


הביקור של דובר צה”ל

כזכור, במהלך המלחמה הגיע לביקור בכפר דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, הגרי בא לבקר את אחיו, יוני הגרי, מדייריו הראשונים של המקום. הדובר הלאומי, שסיים בדיוק ביקור בקיבוץ בארי, נכנס לכפר לכמה דקות לפני חזרתו לקריה בתל אביב, וביקר גם בבית החולים השיקומי שבכפר.

“אני מאוד מתרגש להיות פה היום”, אמר אז לנוכחים. “אנחנו בימים קשים של לחימה וצריכים את הרוח של החברה הישראלית. המקום הזה, שאני מכיר מהיום שהוא נבנה, מבטא את הטוב והעוצמות שבחברה הישראלית. אני שמח לראות את הכוח הגדול שיש פה ואת הטיפול המסור. זה נותן לנו הרבה מאד כוח, ומזכיר לנו טוב מאוד על מה אנחנו נלחמים”.

תא"ל דניאל הגרי, ואחיו יוני, דייר בכפר השיקומי. צילום: דו"צ
תא”ל דניאל הגרי ואחיו יוני, דייר בכפר השיקומי. צילום: דו”צ
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות