נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"איש בכיסא גלגלים": הרמזורים בלונדון התחלפו

“איש בכיסא גלגלים”: הרמזורים בלונדון התחלפו

לכבוד היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות: הסימנים ב-5 רמזורים מרכזיים בלונדון הוחלפו מ"איש ירוק הולך" ל"איש ירוק בכיסא גלגלים"

רמזור עם סימן איש בכיסא גלגלים בלונדון. צילום: Tfl
רמזור עם סימן איש בכיסא גלגלים בלונדון. צילום: Tfl

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות שחל היום (ראשון), הוחלפו הסימנים בחמישה רמזורים מרכזיים ברחבי לונדון מ”האיש הירוק ההולך” ל”איש ירוק בכיסא גלגלים”.

הסימנים – אחד של אדם המשתמש בכיסא גלגלים ידני והשני של אישה המשתמשת בכיסא גלגלים חשמלי – נמצאים בשימוש ברמזורים בתחנת ארל’ס קורט ברחוב וורוויק, בתחנת קינגס קרוס, בתחנה ברחוב ליברפול, בטאואר היל ובווייטצ’פל.

מאחורי הרעיון, שנועד להעלות מודעות לחשיבות שילובם של אנשים עם מוגבלות, עומד פיט ריד, אלוף אולימפי לשעבר בחתירה (שלוש פעמים). בשנת 2019 לקה ריד בשבץ בעמוד השדרה, וזה הותיר אותו משותק מהחזה ומטה.


**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

הרמזורים התוקנו על ידי חברת התחבורה של לונדון (TfL), והמיקומים נבחרו בשל קרבתם לתחנות רכבת תחתית עמוסות המספקות גישה טובה לנוסעים עם מוגבלויות פיזיות.

ריד פנה ל-TfL כי רצה למשוך תשומת לב למספר הרב של אנשים עם מוגבלות שדורשים תחבורה נגישה ולקדם גיוון. “כספורטאי אולימפי וכקצין ימי ביליתי את חיי הבוגרים המוקדמים בשיא הכושר האנושי”, סיפר ריד. “בשנת 2019, ביום אחד, הכל השתנה עבורי.

“לחיים שלי כיום כמשתמש בכיסא גלגלים במשרה מלאה יש מגוון שלם של דרישות חדשות”, המשיך ריד, “שיכולות לקבל מענה על ידי גישה ותחבורה טובות יותר למשתמשים בכיסא גלגלים, בדיוק כפי שצריך להיות גם עבור קהילת הנכים הרחבה יותר. אני כל כך שמח שראש עיריית לונדון ו-TfL הקשיבו בלב פתוח כשהצעתי את סימני התנועה החדשים האלה. מה שהם ‘רק’ חמישה רמזורים עבור לונדוני אחד – מייצגים התקדמות, חיוביות ואפשרות עבור האחר”.

פיט ריד. צילום מאינסטגרם
פיט ריד. צילום מאינסטגרם

וויל נורמן, נציב ההליכה והרכיבה על אופניים בלונדון, אמר: “הכנסתם של אותות תנועה אלו תגביר את הנראות של אנשים עם מוגבלויות, תוך הדגשת העבודה שראש העיר ו-TfL עושים כדי להבטיח שרשת התחבורה של לונדון תהיה נגישה לכולם”.

ב-TfL הדגישו כי בטרם יצאו למהלך התייעצו עם מומחי בטיחות כדי למזער כל בלבול להולכי רגל המשתמשים במעברי החצייה. לכן גם הוחלט כי האות “איש אדום” שמזהיר את הולכי הרגל לא לחצות את הכביש, יישאר ללא שינוי.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות