נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"ואז הודיעו לי: שירן נרצחה. זה רגע שמסך שחור נופל"

“ואז הודיעו לי: שירן נרצחה. זה רגע שמסך שחור נופל”

המילים האחרונות של נתי גנון לאשתו היו "תרוצי, תברחי", בזמן שהוא נשכב על הרצפה עם רגל מרוסקת והתחזה למת. עכשיו, מהמיטה בבית החולים השיקומי, הוא יודע שהרגל שלו תבריא – אבל שלנפש, שמתגעגעת לשירן שלא שרדה, ייקח יותר זמן. אחים לשיקום, כתבה ראשונה בסדרה. צפו

קוראים לו נתי גנון, והוא אחד מניצולי מסיבת הנובה ליד קיבוץ רעים, ב-7 באוקטובר. הרגל המרוסקת שלו משתפרת כל יום, אבל הנפש נשארת פצועה: מהזיכרונות המסויטים של היריות, מהשעות בהם שכב על הרצפה והתחזה למת ומהגעגוע השורף לאשתו שירן, שלא שרדה את הטבח. ליווינו אותו השבוע במחלקת השיקום של איכילוב, ושמענו ממנו על החיים שאחרי הטבח

“אמרתי לשירן: רוצי, תברחי”

“בשעה 06:30 בבוקר התחילו יירוטים”, נזכר גנון. “סגרו את המוזיקה של המסיבה. בסופו של דבר אחרי כמה זמן הבנו שהולך להיות בלגן. נסענו לכיוון היציאה של המסיבה, ונתקענו עם הרכב. לא יכולים לנסוע. ירדנו מהרכב. בסופו של דבר אנחנו עומדים באיזה מקום, ורואים מישהי שיורים בה בתוך רכב. ואז ראינו הרבה אנשים שרצים לכיוון שלנו. רצנו גם אנחנו. שירן נפצעה ברגל, בירך. חדר לה כדור, היא אמרה לי ‘נתי מה זה?’ אמרתי לה כל טוב, שמתי לה את הקפוצ’ון שלי על הרגל.

“התחלנו לרוץ, עשינו שלושה צעדים וירו לי ברגל. הסתכלתי על הרגל ואמרתי – וואו, הרגל מפורקת. ממש לגורמים. מהאינסטינקט רציתי עדיין לרוץ אבל אתה לא יכול כי כל הרגל מפורקת. נפלתי על הרצפה ואמרתי לה: תרוצי, תרוצי. תברחי. וכביכול כשאני על הרצפה אני מדמה את עצמי מת, והם (המחבלים) מתקדמים. ואז הם הגיעו אליי ממש בקו אפס, שמעתי אותם מחליפים מחסניות, מדברים. שמעתי שריקות של כדורים כל הזמן מעליי. מזלי שהם לא עשו וידוא הריגה, הם פסחו עליי.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“עשיתי התבודדות, משהו כמו 5 שעות של תפילה. מתפלל לאלוהים, מתפלל לצדיקים, למי לא הגעתי בתפילה הזאת.

“מרגע ששירן ואני נפרדנו לא ידעתי מה איתה, איפה היא, שום דבר. היא הוכרזה כנעדרת, ובסופו של דבר אחרי כמה ימים באו ואמרו לי שהיא נרצחה. הודיעו לי בבית חולים. זה רגע שמסך שחור נופל. זה לא חור, זה בור.

“שיקום נפשי הוא יותר קשה. כי השיקום הפיזי, באיזשהו שלב אני אסיים עם זה. הנפשי זה תמיד איתי.

“כשאני בבית חולים אז בצלאל חמי שומר על הילדים, בסופי שבוע אני יוצא הביתה. הקטנה הכי הרבה מזכירה את אמא שלה. כשהיא מזכירה אותה אז אני מחבק אותה, והעיניים שלי נהיות אדומות, ואז היא מנסה להסתכל לראות אם אני בוכה”.

תלך שוב למסיבה כמו הנובה?

“בוודאי. מה זאת אומרת? צריך להמשיך את החיים. צריך להמשיך לרקוד. צריך להמשיך לחייך. צריך להתקדם ולחיות, וליהנות, ולנסוע, ולרקוד, ולשמוח. כי החיים ממשיכים, והחיים חזקים, וצריך להרים את הראש”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות