נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותנכה על כיסא גלגלים סורבה לקבל תג נכה: "מזלזלים באדם סובל"

נכה על כיסא גלגלים סורבה לקבל תג נכה: “מזלזלים באדם סובל”

למרות 100 אחוזי הנכות ומחלת העור הנדירה שלה, משרד התחבורה סירב לבקשתה של שמרית ברק: "התנועה ללא רכב לא תחמיר את מצבה הרפואי"

שמרית ברק על כיסא גלגלים. צילום: באדיבות המצולמת
שמרית ברק על כיסא גלגלים. צילום: באדיבות המצולמת

שמרית ברק (41) מהיישוב עטרת מתניידת בכיסא גלגלים בשבע השנים האחרונות כתוצאה ממחלת עור דלקתית נדירה. המחלה הקשה גורמת לה לכאבי תופת ופוגעת בכפות הרגליים שלה. “אני פשוט לא מסוגלת לדרוך על כף הרגל”, היא מסבירה.

לברק יש שלושה ילדים, אחד מהם על הרצף האוטיסטי. עד היום השתמשה ברק ברכבה הפרטי בתג הנכה שהוציאה לבנה. “בגלל שהיה לי את התג שלו עד היום, לא הוצאתי אחד משלי. עם הזמן הבנתי שאני צריכה גם אחד משלי, כי אני רוצה לקנות רכב עם מעלון שיקל עליי בהתניידות עם כיסא הגלגלים”.

לפני שבועיים פנתה ברק למשרד הרישוי בבקשה להוציא תג נכה על שמה, וצירפה את כל המסמכים הרפואיים שמוכיחים את זכאותה. התשובה שקיבלה היממה אותה. “אני סבור שהתנועה בדרכים ללא רכב לא תחמיר את מצבה הרפואי של המבקשת”, נכתב במכתב הדחייה שקיבלה ממשרד הרישוי.

חשוב לציין כי התניידות בכיסא גלגלים לכשעצמה אמורה לזכות את ברק בתג נכה, ללא כל קשר אם יש תחבורה ציבורית נגישה באזור מגוריה או לא.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


גם מכתב הערעור נדחה

“לא הבנתי איך הם נותנים לי תשובה כזאת”, אמרה ברק ל”שווים”. “הם אומרים שאני יכולה לנסוע בתחבורה ציבורית, אבל אין בכלל תחבורה ציבורית נגישה באזור שלי”. כאמור, ברק מתגוררת ביישוב עטרת באזור בנימין. “גם אם הייתה תחבורה ציבורית נגישה, אני לא מבינה איך הם אומרים שהנסיעה בתחבורה ציבורית לא תחמיר את המצב. נסיעה ברכב למקום מסוים לוקחת שעה, ובתחבורה ציבורית בערך ארבע שעות”, הוסיפה.

בעקבות תגובת משרד הרישוי לבקשתה, החליטה ברק לשלוח מכתב ערעור שהתייחס לעובדה שאין תחבורה ציבורית נגישה באזור מגוריה, אך גם אם הייתה – נסיעה באוטובוסים ורכבות עלולה להשפיע על מצבה הרפואי. “ישיבה ממושכת כאשר הרגליים שלי לא מורמות למעלה גורמת לי לבצקות קשות, והפצעים ברגליים שלי נפתחים עוד יותר”, כתבה. “לא חלמתי בכלל שתזלזלו עד כדי כך באדם שסובל, מבלי לברר אם יש לו את האפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית”.

גם מכתב הערעור ששלחה נענה באותה תשובה מטעם אגף הרישוי, וברק עדיין לא קיבלה את תג הנכה שלה. “אני לא מאמינה שעדיין הם עונים את אותה התשובה”, הוסיפה לסיכום.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: “לאחר שבחנתי את המסמכים הרפואיים שהוגשו לי, ואת הפנייה על רקע מחלה אורטופדית ברמת חומרה נמוכה, אני סבור שהתנועה בדרכים לא תחמיר את מצבה הרפואי של הפונה”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות