נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות6 דברים שאנשים עם מוגבלות שכלית צריכים לדעת על הבחירות

6 דברים שאנשים עם מוגבלות שכלית צריכים לדעת על הבחירות

מחר בבוקר ייפתחו הקלפיות בבחירות המוניציפליות. עמותת אקים פרסמה מדריך ייעודי שמונגש לאנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות, עם כל מה שחשוב כדי לממש את זכות ההצבעה

קלפי בבחירות המקומיות. צילום אורן: בן חקון

\ב-256 רשויות מקומיות בישראל ייערכו מחר הבחירות המוניציפליות, שיקבעו את זהותם של אנשי השלטון המקומי לחמש השנים הבאות. הקלפיות ייפתחו בשעה 07:00 בבוקר, ויינעלו בשעה 22:00. בכל רשות מקומית יוצבו בקלפיות פתקים עם שמות המועמדים לראשות הרשות המקומית (פתק צהוב), הרשימות המועמדות לחברות במליאת המועצה (פתק לבן) ובמועצות האזוריות יתווסף אליהן פתק נוסף (כחול) – לבחירת הוועד המקומי.

ארגון אקים הכין עבור משרד הפנים חוברת מיוחדת (הזמינה להורדה בסוף כתבה זו) בעברית ובערבית, שמנגישה את הליך הבחירות כולו לאנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות. בין היתר, כוללת החוברת הסבר על מה הן הבחירות, על הזכות שלהם לקחת חלק בבחירות, איך מתבצע התהליך, מה מותר ומה אסור לעשות כשבאים להצביע ועוד.

אז מה כדאי לאנשים עם מוגבלות לדעת לקראת הבחירות בשלטון המקומי?

  1. לכל אדם מעל לגיל 17 שהוא אזרח או תושב ישראל, מתגורר ברשות מקומית ומופיע בפנקס הבוחרים, יש את הזכות להצביע בבחירות. חשוב שתדעו – לכל אדם עם מוגבלות יש את הזכות להצביע ולהשפיע.
  2. לראשונה, השנה יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא יום שבתון שבו מרכזי היום ומרכזי התעסוקה יהיו סגורים.
  3. אנשים עם מוגבלות בניידות יכולים להצביע בקלפי נגישה בישוב או בעיר שלהם. בכל רחבי הארץ פזורות סך הכל 2,757 קלפיות נגישות. מעוניינים לדעת איפה הקלפי הנגישה הקרובה אליכם? הקליקו על הקישור הזה או צלצלו: 1-800-101-975 או 073-2458358.
  4. זקוקים לעזרה בביצוע הפעולה הפיזית של בחירת הפתק והכנסתו למעטפה? דעו כי אתם יכולים להיכנס לתא ההצבעה עם מלווה. על פי החוק המלווה אינו רשאי ללוות יותר משני בוחרים, ואינו יכול להיות מנהל או מדריך במסגרת הדיור שבה אתם מתגוררים.
  5. לאנשים עם מוגבלות שיש ברשותם תעודת “פטור מתור” – הציגו את התעודה בקלפי וקבלו פטור מעמידה בתור.
  6. הקלפיות יפעלו בין השעות 07:00-22:00 ברציפות. ברשויות קטנות (שבהם עד 350 בוחרים בלבד), ייסגרו הקלפיות כבר בשעה 20:00.

המידע המלא והמונגש מופיע כאמור בחוברת שהוכנה על ידי מכון אקים להנגשה קוגניטיבית (עמותת אקים), עבור היחידה לפיקוח ארצי על הבחירות במשרד הפנים. החוברה מסבירה לראשונה בשפה פשוטה ותוך פישוט לשוני על זכות ההצבעה והליך הבחירות לרשויות המקומיות.

*****************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

*****************

סיגל פרץ יהלומי, מנכ”לית אקים ישראל: “חברה מכלילה היא חברה חזקה וטובה יותר. המידע המונגש בחוברת הבחירות שלנו יאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית החשובה כל כך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות