נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהבנתי כבר ששום בחור לא יהפוך אותי ל"רגילה"

הבנתי כבר ששום בחור לא יהפוך אותי ל”רגילה”

מלי לוי, צעירה עם שיתוק מוחין, משתפת בקושי למצוא אהבה: "כרטיס הביקור שלי קצת אחר. קודם מסתכלים, נרתעים ולא תמיד ממשיכים לקרוא עד הסוף"

מלי לוי. באדיבות המצולמת

מאת מלי לוי

כל אחד רוצה למצוא אהבה, לאהוב ולהיות נאהב, וכשזה קורה, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. אם נחשוב על זה רגע לעומק, אנחנו לא מתאהבים בגוף, אלא בנשמה, ביתרונות ובחסרונות ובאמונה שיחד זה שלם.

אז למה בעצם לי יותר קשה בחיפוש אחר אהבה? (האימרה “לי יותר קשה” היא רק דרך העיניים שלי, כן?) אני מסתכלת במראה ורואה מישהי עם מגבלה; לא את מה שבפנים, לא את כל המסע. בפנים, אני יודעת, יש כל כך הרבה, יש לי מה לתת, אני חלק ממשהו, ממישהו בעולם הזה.

יש לי מגבלה וכרטיס הביקור שלי הוא קצת אחר. קודם מסתכלים, נרתעים ולא תמיד ממשיכים לקרוא עד הסוף.

היה אחד שאהבתי באמת, שחשבתי שאיתו אני שלמה, ללא כל מגבלה, אהבת נעורים תמימה. חשבתי שהוא זה שיהפוך אותי ל”רגילה” בזמן שהוא לידי, שברגע אחד כבר לא אהיה שקופה.

הרגשתי “פרפרים” ואהבה עצומה, הרגשתי בבועה בלי שום מגבלה, חשבתי שדרכו כולם יראו אותי, ככה, “רגילה”. באמת ובתמים הרגשתי משוחררת, בזמן שחשבתי שאני מישהי אחרת. חשבתי שהכל כבר ישתנה, שאין יותר קושי, שיש איתי מישהו ושאין יותר “שוני”. ריחפתי על ענן, הייתי מאושרת, הרגשתי אהבה אחרת.

טעיתי, כמובן, גם הוא לא קרא עד הסוף, ונשארתי “לבד”. אבל יודעת שיש לי הרבה להעניק, שאין אף אחד שיהפוך אותי להיות “רגילה”, רק שלמה.

האחד הזה יגיע, אני בטוחה, עם או בלי מגבלה, אבל בפנים אהיה שלמה.

לטור הקודם של מלי:

תפסיקו להגיד לי “את צריכה להתפשר, יש לך מגבלה”

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות