נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד



“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיאוטיזםכדי להתגבר על העצב, נסו לחלום על היום שאחרי

כדי להתגבר על העצב, נסו לחלום על היום שאחרי

אנחנו עוד מנסים לעכל את האירועים של ה-7 באוקטובר. אני רוצה להמליץ לכם לעשות את מה שעוזר לי להתגבר על האפלה – לדמיין עתיד טוב יותר

לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי
לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי

אני רוצה לשתף בתחושות העצב שאני חווה מאז התחילה המלחמה. ביום שבת ה-7 באוקטובר, שבו התחוללו הזוועות, עוד לא הייתי מודעת לגודל האסון שפקד אותנו. באותו בוקר גם סיפרו לי שסבי האהוב, שהיה כל כך קרוב אליי, נפטר ערב קודם. הרגשתי שאיבדתי חלק מעצמי.

לכך נוספה בהדרגה גם ההבנה על עומק האסון שחווינו. מעולם לא חשבתי שארגיש ככה. לא דמיינתי בחלומותיי ההזויים ביותר שתרחיש כה מזוויע עשוי להתרחש על אדמת ישראל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


במאמר שכתבתי לאחרונה, שיתפתי בתחושת כוח שמביאה האחדות. לאותה אחדות, שבעיניי מאפיינת את הרוח הישראלית, יש גם השפעה על העצב שלי. בישראל אומרים – “כולנו אחים”, וכשאחים שלך נרצחים, זה מרגיש כאילו שרוצחים אותך. כמו דקירה עמוקה בלב.

אני יודעת שהרבה אנשים סביבי שותפים לתחושותיי, מהסיבה הזאת חשוב לי לשתף בדברים שעוזרים לי להתמודד. אחד הדברים האלה הוא לחשוב על היום שאחרי.

הנערים יחזרו לשמוח ולרקוד, החיילים ישובו לביתם

אני רוצה לשתף אתכם בחזון שלי ליום שאחרי, בו אנחנו נעמוד יחד על אדמה חופשית, נקייה מדם. אנחנו נשמח ונשיר ונדע שאנחנו יחד בטוחים ומשוחררים מטרור ומכאב. נהיה חופשיים מפחד ומשנאת אויבנו.

כמאמר המשורר, השמים מעלינו יחזרו להיות כחולים והציפורים שוב תעופנה  בשלוות השמיים השקטה מבלי לחשוש. הכלבים ישובו לקשקש בזנבותיהם ויחדלו לרעוד באימה. צחוקם של הילדים ישוב וישרור בבתי הספר ובגני הילדים. נערות ונערים ישובו לרקוד ביערות מבלי לחוש אשמה. החיילים ישובו לחיק משפחותיהם, יפשטו את מדיהם ויחבקו את משפחתם. הורים יוכלו שוב לישון בשקט ולחלום חלומות של תקווה.

אני מבקשת מכם, שברגעי עצב וייאוש תחשבו על החזון שלכם ליום שאחרי ושתזכרו, שלמרות הנאיביות שאולי עולה ממנו, ביחד נפעל להגשים אותו.           

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות