נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמשפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יזכו לקצבה מוגדלת

משפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יזכו לקצבה מוגדלת

הצעת החוק שנידונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת תעבור להצבעת המליאה בקריאה ראשונה. המשמעות: תוספת של כ-2,000 שקלים לגמלה החודשית

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), יו”ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

משפחות אומנה המטפלות בילד עם מוגבלות יהיו זכאיות מעתה לגמלת ילד נכה מביטוח לאומי בגובה של כ-2,000 שקלים בחודש.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה אמש (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חה”כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), חה”כ מירב בן ארי (יש עתיד) וחה”כ יסמין פרידמן (יש עתיד) בנושא.

בדיון הקודם בהצעת החוק, דרשה הוועדה מהגורמים המקצועיים לפתור מספר שאלות משפטיות טרם אישורו הסופי, בהן מניעת תשלום כפול במסגרת זכאות רטרואקטיבית, מועדי התשלום והעברת מידע ממשרד הרווחה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


האפליה שתוקנה

“אם היינו ההורים הביולוגיים היינו מקבלים קצבה חודשית של 7,873 שקלים. בפועל, אנחנו מקבלים 5,290 שקלים”, טענה מרים, אם אומנה לילד עם מוגבלות בדיון הוועדה הקודם על החוק לפני מספר שבועות. “הבן שלנו צריך טיפול מתמיד, שמאלץ אחד מאיתנו להיות בקרבת הבית כל הזמן. מאז שהוא נולד, היינו איתו במעל 200 ימי אשפוז. מדובר בהפסד של ימי עבודה, המון נסיעות ודברים שאינם מתוקצבים על סך אלפי שקלים”.

יו”ר הוועדה, ח”כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), בירך על העבודה שנעשתה על ידי אנשי המקצוע ואמר: “משפחות שבוחרות לטפל בילד עם מוגבלות כוללות אנשים רמי מעלה, לא כל אחד מסוגל לזה. לקראת הקריאה השנייה והשלישית נסדיר את כל השאלות שנותרו פתוחות ונוודא שהם יקבלו את המקסימום שאפשר לתת”.

צעד קדימה לשילוב אנשים עם מוגבלות

במקביל, מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את הצעת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: החלת חובת ייצוג הולם על חברות ממשלתיות גדולות. תשעה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לוועדת העבודה והרווחה לדיון נוסף.

על פי ההצעה, חברות ממשלתיות וחברות-בת ממשלתיות המעסיקות 100 עובדים לפחות, יחויבו לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בשיעור של 5% מסך עובדיהם.

לפי דוח של נציבות שוויון זכויות שפורסם בחודש אוגוסט אשתקד, 80% מהחברות בשירות הציבורי לא עומדות ביעד להעסקת אנשים עם מוגבלות. הצעת החוק צפויה לעבור ולחול כבר בשנה הבאה, כשבשנה הראשונה יעד הייצוג ההולם יהיה 3.5% ובתום השנה יעלה ל-5%.

החוק נועד לסייע בקידום העסקה של אנשים עם מוגבלות שנתקלים לא אחת בחסמים ובקושי להשתלב בשוק העבודה, ולפתוח עבורם את דלתות המעסיקים הגדולים. על פי החוק, מעסיקים נדרשים לבצע שורה של פעולות לקידום הייצוג ההולם בקרב עובדיהם, וביניהם מינוי ממונה תעסוקה, שיהיה אמון על הנושא.

דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מסר: “למרבה הצער, ניכר כי במספר רב של פרמטרים ומגזרים קיימת רגרסיה בשיעור העמידה בחובת הייצוג ההולם להעסקת אנשים עם מוגבלות. משמעות הדבר היא, כי מספר גדול מדי של גופים ציבוריים לא עומדים ביעד הייצוג ההולם בכל הקשור להעסקת אנשים עם מוגבלות כפי שנקבע בחוק. בכך, הם אינם תורמים די לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ובמשק, כפי שהיה מצופה וכפי שכולנו היינו רוצים לראות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות