נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותיום מודעות זה חשוב, אבל מה אתם עושים ביום שאחרי?

יום מודעות זה חשוב, אבל מה אתם עושים ביום שאחרי?

בשביל מיטל סמדג'ה סיבר, אמא של נווה, ה"בליינד דיי" הוא מציאות יומיומית: "אותי יום בשנה לא מספק, אני רוצה יותר מזה". טור אישי

נווה עם הגננת שלו. באדיבות המשפחה

מהעיניים שלה:

עוד “בליינד דיי” בפתח (מחר, ה-6.6). הרביעי שלנו מאז שנווה נולד. וכל שנה ההתלבטות הקבועה מה נעשה הפעם, אם בכלל?

בשנים האחרונות הפכתי לצינית כלפי כל ימי המודעות למיניהם. יום אחד בשנה שהוא הפנינג של מודעות. כולם נרתמים לחגיגה, החל מהתקשורת ועד לעסקים ומותגים, ארגונים וחברות. לכולם פתאום מאוד אכפת מאנשים עיוורים ולכולם חשוב לקחת חלק ביום הזה.

שאלה לי אליכם: מה קורה ביום שאחרי? האם באמת נעשה שינוי מהותי בתפיסה שלכם? בעלי עסק, האם חזרתם אל אותו מועמד עם לקות ראייה וקיבלתם אותו לעבודה? רשויות, חברות וארגונים, האם וידאתם שהשירותים שלכם מונגשים כראוי לאנשים עם לקויות ראייה? התשובה היא שככל הנראה לא. או לא מספיק.

אני לא תמימה ויודעת שבמציאות שבה יש תחרות מאוד קשה על הרייטינג ועל תשומת הלב של כולנו, וכן, גם על תקציבים, מזל שיש לפחות יום אחד בשנה שמוקדש להעלאת מודעות. אבל אותי יום בשנה לא מספק. אני רוצה יותר מזה.

אנחנו רואים מה קורה סביבנו. למרות שבשנים האחרונות המודעות לקבלת השונה והאחר עלתה, עדיין יש לנו, כחברה, עוד דרך ארוכה לעבור. לצערנו, אנחנו עדיין נתקלים בסיפורים כמו אותו מקרה של נער צעיר שסורב להיכנס לפיצרייה בגלל כלבת הנחייה שלו.

לכן, כבר ביום שנווה נולד מתי, בעלי, ואני ידענו שאנחנו רוצים לספר את הסיפור שלו. אנחנו נחשפים, מתראיינים, מעבירים פעילויות במקום העבודה שלנו, בשכונה ובבית הספר של אביגיל, אחות של נווה. אנחנו מוכנים להגיע ולדבר עם כל מי שרק מוכן לשמוע על ההתמודדות שלו. כי אנחנו מאמינים שאם ננגיש את הסיפור של נווה, כולם יראו שעל אף כל האתגרים איתם הוא מתמודד, הוא בסך הכל ילד רגיל.

יש לו את הרצונות שלו, המשחקים שהוא אוהב, הכעסים והצחוקים שלו, בדיוק כמו כל ילד אחר שאתם מכירים. אולי ככה החברה שלנו תהפוך למכילה וסובלנית יותר. אולי ככה לא נשמע יותר על מקרים בהם עיוורים לא מורשים להיכנס למקומות או מודרים מהסביבה. אולי ככה, כשנווה יגדל ויגיע זמנו להשתלב בחברה, השילוב יהיה חלק וקל יותר.

אז במחשבה שנייה, אולי בכל זאת צריך את ה”בליינד דיי”, עדיין. בשבילנו, בכל מקרה, ה”בליינד דיי” מגיע כל יום, כל השנה.

מהעיניים שלו:

אמא, מה זה “בליינד דיי”?

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

לטורים הקודמים של מיטל סמדג’ה סיבר:

נכנסתי לאוטו והתחלתי לבכות. דווקא בפורים

הרופא אמר: “נווה עיוור בשתי עיניים, אין איך לעזור”

נווה עיוור, אבל הוא לא מסכן וגם לא קורבן

טור חנוכה: ניסים קטנים בחיים של אמא לילד עיוור

אבל רגע, גם אחות של נווה צריכה אמא ואבא

מה יותר קשה? להיוולד עיוור או להתעוור באמצע החיים?

לבלוג של נווה בפייסבוק >>>  https://www.facebook.com/navethatsallabout

אמא של אביגיל ונווה, תושבת באר שבע, מנהלת סושיאל וכותבת תוכן, מפעילת הבלוג "נווה זה כל הסיפור"

כתבות אחרונות